/ Allmänt /

Utssende

 
Hur man ser ut värkar spela stor roll nu för tiden.
Man är inte snygg om man inte ser ut på ett vist sätt eller köper ett vist märka på kläderna.
Har man värken rumpa eller bröst så är man inte den "snygga"..
 
Är de så här de ska va ?
Att folk mår dåligt över hur man ser ut för att alla andra vill ändra på en?
 
Är de okej att dom som är tjocka eller smala ska bli kallade vissa saker pga hur dom ser ut?
 
Jag själv kan inte gå upp i vikt pga min sjukdom, jag kämpar varje dag med vikten för att ens överleva.
Jag har ingen rumpa och knappt bröst  och pinsmala ben vilket gör att jag inte hittar byxor som sitter där dom ska..
 
Jag själv tycker de är jobbigt att ha så smala och långa ben man jag kan heller inte göra något åt saken!
 
De finns tussentals tjejer där ute som mår fruktansvärt dåligt över hur dom ser ut och de  blir ju inte bättre av att de hela tiden ska pratas om vad som är snyggt eller inte?
 
Man ska tydligen inte kunna gå ut bland allmänhet utan att må dåligt, nä för då finns de alltid dom som ska kolla, peka eller kommentera dumma saker..
Man ska tydligen inte heller kunna ha sociala nätverk utan att få kommentarer/meddelande om hur man ser ut.
 
De har varit mycket snack om att man ska vara lång och small för och va snygg, men när de var de som va "inne" så ansågs de snabbt av många att man inte ska se ut som ett benrangel utan ha kurvor !
De är ju inte heller rätt ?
Anses jag va ful då och dom  som har kurvor e snygga ?
 
De finns faktiskt dom som har problem med sin vikt av sjukdoms skäll.
 
Jag förstår verkligen inte, alla ser vi olika ut och så kommer de alltid att vara.
Det är de som gör oss unika på vårt lilla sätt.
 
Jag har inte själv blivit mobbad pga mitt utseende men ofta folk inte tänker efter och bara säger  rakt ut " fan va small du e" eller "varför e du så small??" och då förklarar jag ju till 99 % vad som är felet, men ibland orkar jag inte och svarar tillbaka med tex " varför är du så liten,tjock, har stora öron m.m" för att sedan kunna förklara att de kanske inte va så snällt sagt att bara fråga rakt ut.
 
 
Jag är heller inte den som sminkar mig, tvärt om jag har kanske haft de kanske 2 gånger i hela mitt liv då jag hatar de..
 
Jag är en 15 tjej på 1,56 cm, mörk blont hår, grön/bruna ögon, köper fortfarande köper fortfarande kläder/skor på barnavdelning de är så de är och jag kan inte göra något åt saken mer en att tacka för jag är vid liv ?
 
 
Alla är vi mäniskor oavsett kön ålder och utseende !
 
 
 
 
 
 
 
#1 / / Victor Björklund:

Folk kan vara riktigt taskiga! :/

#2 / / yasmine modell mamma och fru:

fin bild ha en fin kväll sötis
kram

#3 / / Julia:

åh så fint och bra skrivet! ♥♥

Svar: Tack så mycket !♥
Ida Nilsson

#4 / / I S A B E L L A W L:

Du är så himla fin oavsett din sjukdom eller inte! Bara för att du är smalare än vissa betyder inte det att du är fulare, alla människor är vi olika och folk precis som du och jag och alla vi andra kan inte hjälpa för hur vi ser ut (oftast). Man får bara acceptera andra och en själv för den man är och ser ut! Du är stark tjejen!

Svar: åh, tack snälla du, vad glad jag blir att du tycker det! ♡

Svar: Tussen tack!♥
Ida Nilsson

#5 / / ♡Diana♡:

Åh din text är så underbar! <3 bra budskap! Diggar dig tjejen!

Svar: Tackar!♥
Ida Nilsson