/ Allmänt /

So we will never get back to, to the old school.

Lyssnar igenom låtar från min spotify och inser hur mycket minnen man har till en del låtar och hur mycket en låt faktiskt kan betyda för än.

Låtar som gör det svårt att sitta still eller låtar man lipar som ett litet barn till.

Kanske är det för att när minnena inte går att upprepas så finns alltid låten där.

 

 

Låten får mig tårögd, hur fort man kan glida ifrån någon som betyder så mycket bara så där, någon man delat skratt som gråt med.

 

 

Alla fina sommardagar man åkt på olika cruisingar och bara umgåtts med härligt folk.

 

 

När man gick på mellanstadiet och skickade låtar till varandra via Bluetooth, sången som spelades på replay under den perioden, klasskompisarna, lägren och hur kul man egentligen hade det..

 

 

Jag var helt fast vid Veronica Maggio ett tag och lyssnade i princip inte på något annat, hur jag och Ellinore sjöng låten fel lika många gånger som vi sjöng den rätt. 6:e klass, MSN och bilddagboken är något jag förknippar till låten.

 

 

Nog den låts som spelats mest när jag varit nere, förknippar den en hel del till min sjukdom. Lyssnar på den, fäller en del tårar sen är det bara på det igen. 

 
 

Två låtar som båda för mig att direkt tänka tillbaka på sälen 2008 och 2011. Gubben i lådan för att den spelades konstant på radion under vår bilresa både till och från sälen 2011 så det sluta med att vi alla sjöng med så fort den kom på radion. Don't stop believin' för att den spelades på afterski 2008 när jag för övrigt firade min 10 årsdag där. Det var något utav det sista vi gjorde med min morbor som tyvärr gått bort därav betyder den lite extra.

 

 

Typisk sån låt jag hört när jag var liten på bland annat gamla skivor jag brukade lyssna på. Jag brukar börja nynna på den ibland och den är ju rätt frän ändå ?;)

 

 

Tiden då hon inte var utflippad och man faktiskt kunde ha henne som förebild. Spelats en hel del den också.

 

Detta är säkert minnen som inte har betydelse för någon annan men dom har för mig.

Alla har vi minnen som man både saknar och minnen man önskar aldrig skulle hänt.

Från 9:an kommer jag ta med mig en hel del minnen bra som dåliga men en sak är säker och de är att den 13 juni kommer vara en dag full av blandade känslor, fan inte långt kvar nu.