/ Allmänt /

KODNAMN LISA

Utan att överdriva eller något sånt så är Johan Falck nog dom bästa filmerna jag sett.
 
De kanske låter konstigt men när jag ser på dom så känns det så verkligt på något viss och spännande !
Dom är ju inte som tex Beck då man löser mord I varenda film..
Utan man för följa hela processen i alla filmerna ända tills den sista filmen Kodnamn Lisa där allt får ett slut på de hela.
Sen så tycker jag Joel Kinnaman spelar riktigt bra som Frank Wagner men även i andra filmer som han varit med i.
Tänk att de hela faktiskt är verklighets basserat och jag tror de är därför jag fastnat för filmerna.
Jag har tänkt läsa boken om Peter Rätz  men inte orkat då jag inte är någon som läser böcker precis ;)
Men vill verkligen så ska se om jag tar tummarna ur ***** i sommar och gör de.
 
Tänk att behöva leva på flykt och ha ett pris på sitt huvud ?
Men samtidigt förstår jag inte varför man ens tar ett sånt här jobb utan att tänka sig för vad de ger för följder..
Peter Rätz kommer ju aldrig kunna leva "normalt" igen och lever ständigt på olika ställen runt om i världen och skulle han göra ett litet snessteg så är de kört.
 
Detta är verkligen något jag tycker är intressant då de faktiskt är en verklighet vi lever i  dagligen.
 
 Eftersom jag inte vet om ni sett den sista filmen så har ni trailern här nere och under den är det en intervju med Peter angående filmen!