/ Allmänt /

♫ LOVE ♫

 
Är de inte rätt sjukt hur musik kan påverka en ?
Alla har vi ju olika musik smaker precis som när de gäller allt annat här i livet, men oavsett vilken musik still man här så blir man ju påverkad av just den stilen man gillar att lyssna på.
Som tex om jag hör en lite mer upp tempo låt vill jag bara hoppa högt eller dansa runt som om jag vore knäpp, om jag hör en lite lugnare låt och så kan minnen väckas till liv och man blir genas lite mer djup av sig.
Ibland brukar jag sätta igång någon låt som jag på något sätt känner igen mig i och sjunger med lite så där för mig själv, då kan de ibland kännas som man fått ur sig precis hur man känner och på sätt hjälper de en eller ja i alla fall mig.
 
Jag kommer ihåg när en nära vän till mig gick bort, jag va kanske 6 år och varje gång jag satte igång en låt som påminde om honom brast jag ut i gråt.
Han hade samma sjukdom som jag och till sist orkade han inte längre då han va väldigt sjuk.
 
Jag kan inte föreställa mig hur ett liv utan musik skulle vara för de är något som tillhör min vardag!
 
 
 
#1 / / F:

Så fint skrivet!! Jag känner samma sak! Musik gör så himla mycket med en! När jag hör låtar nu, som jag tyckte om när jag var liten, kan jag fortfarande sjunga med och minnas vad jag gjorde då... Jag kopplar ofta ihop låtar med vad jag känner, tänker och gör just då också.. Både bra och så typiskt! ;-) Men vad skulle man göra utan musik? Det hjälper en att lätta lite på locket ibland och man kan bli så lycklig av det!!

Musik är livet! :-) Väldigt fint och bra skriver! :-)

Svar: Tack så jätte mycket!♥Ja jag kan inte föreställa mig ett liv utan musik ..
Ida Nilsson