/ Allmänt /

Vill du va med och rädda liv ?

 
 
Denna vecka är en speciell.
De är donationsveckan!
 
 
Denna vecka går ut på att fler ska ta ställning till organdonation, för när just DU inte behöver dina organ längre så kan någon annan få nytta av dom och faktiskt rädda liv!
De finns flera hundra mäniskor här i Sverige som just nu står på en lista.
En lista som gäller liv eller död.
Denna lista är för dom som är i behov av nytt eller nya organ.
 
Varför ska jag donera mina organ?
 
För de första så kan de rädda någon annans liv.
Men för de andra så kan du ju tänka som så här..
 
Du är en fult frisk människa men så plötsligt går allt så fort och ända chansen för att du ska överleva är med hjälp av nya organ.
Du sätts upp på listan med hopp om att någon vänlig skäll där ute har registrerat sin vilja om att få ge bort sina organ till någon annan.
Detta är något som kan bli just DIN mardröm men också din mammas, syster ,kompis ,chef ,tränare eller någon annan närstående du vill ha kvar i livet.
 
Detta gäller om att ge och ta!
 
OM du själv skulle kunna tänka dig att ta i mot någon annans organ vid behov borde du också kunna se de lite bredare at någon annan kanske skulle behöva just dina organ ?
 
1 människa kan rädda 8 liv!
 
Detta är något som behövs uppmärksammas mer i Sverige då vi är fler som behöver organ dom som faktiskt är registrerade..
 
 
HJÄLP MIG SPRIDA DETTA VIDARE SÅ FLER LIV KAN RÄDDAS.
 
gå in och gilla MOD på facebook  klicka här! 
De står för MER ORGAN DONATION och dom jobbar aktivt med att sprida budskapet.
 
Gå även in på deras hemsida för mer info och se hur man gör för att registrera sig!
http://merorgandonation.se/
Tack på förhand.
 
 
 
 
 
 
 
 Jag kommer själv behöva donerade organ i framtiden därför tycker jag detta är en viktigt sak att ta ställning till!
#1 / / Amanda [SPONTAN]:

Sjukt bra inlägg!

Svar: Tackar!Tycker de är en utav många viktiga saker som fler borde ta ställning till !
De är något som tyvärr kan hända vem som, då är de viktigt att så många som möjligt är med och bidrar tycker jag !
Ida Nilsson

#2 / / LindaViola - mamma till två!:

sv; Tack för reklamen!

Svar: Ber om ursäkt såg inte de, ville mer sprida de då jag tycker de är en extremt viktig sak att ta ställning till!
Ida Nilsson

#3 / / Milina:

Bra inlägg!

Svar: Tackar!Tycker de är en utav många viktiga saker som fler borde ta ställning till !
De är något som tyvärr kan hända vem som, då är de viktigt att så många som möjligt är med och bidrar tycker jag !
Ida Nilsson

#4 / / I S A B E L L A W L :

Hemskt ledsen för ett sent svar!

Svar: Räddningstjänsten verkar sjukt kul, min kusin går faktiskt på den linjen på drottningblanka i varberg och han trivs verkligen riktigt bra!
Jag själv har faktiskt aldrig tyckt detta med val har varit jobbigt.. vet ju vad jag vill bli så det har varit rätt enkelt för mig, men förstår dig!! ♥